ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ТА ФОРМИ
МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ
Методична робота як система цілеспрямованої, теоретичної, практичної, колективної та індивідуальної діяльності педагогів спрямована на підвищення педагогічної мобільності та професійної майстерності вчителів в усіх аспектах дає можливість виділити традиційно притаманні їй основні функції:
діагностичну, яка дає можливість виявити розрив між рівнем компетентності та вимогами до професійної діяльності вчителя на рівні встановлених державних стандартів;
відновлюючу, яка передбачає поповнення та поглиблення знань відповідно до змін у змісті освіти;
коригуючу, яка передбачає внесення змін до науково-методичної інформації з урахуванням нових психолого-педагогічних теорій до потреб кожного вчителя;
компенсаційну, яка сприяє оновленню знань і вмінь педагогів відповідно до потреб життя, формуванню професійної мобільності педагогів;
прогностичну (випереджуючу), яка вимагає визначення знань та вмінь, необхідних педагогам у майбутньому;
моделюючу, яка забезпечує розроблення перспективи та орієнтирів педагогічної діяльності;
У 2020/2021 навчальному році методична робота школи спрямована на реалізацію проблемної теми: «Створення оптимальних умов для формування ключових компетентностей особистості шляхом впровадження інноваційних освітніх технологій засобами краєзнавства»
Для вирішення цієї проблеми поставлені такі завдання :
· наукова підготовка педагогів;
· оволодіння інноваційними формами та методами навчання;
· пізнання вікових та психологічних особливостей учнів;
· оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
· вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
· діагностика та створення банку даних професійної підготовки педагогів;
· забезпечення високого наукового та методичного рівня навчання;
· удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
· заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
· активізація співробітництва вчителя й учня на уроках, направлених на розвиток самостійної праці школяра;
· активізація роботи школи молодого вчителя;
· активізація роботи методичних кафедр та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;
· забезпечення методичною радою надання допомоги вчителям з питань реформування школи, зв’язаних з впровадженням 12-бальної системи оцінювання навчальних досягнень учнів, тематичним оцінюванням та впровадження тестування як засобу підвищення ефективності навчання та контролю;
· розширення ділових контактів з вищими навчальними закладами міста;
· підвищення практичної спрямованості у роботі методичної ради;
· активізація роботи учителів з метою розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;
· введення в навчальний процес комп’ютерно - орієнтованих технологій;
· організація, інформаційно - методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та регіональних програм з питань соціального захисту дітей.
З метою удосконалення особистісно орієнтованого спрямування усіх аспектів освітнього процесу, підвищення рівня педагогічної майстерності визначити, як основні, наступні форми методичної роботи:
Колективні форми роботи:
· педагогічна рада;
· методична рада;
· методична оперативна нарада;
· методичне об’єднання;
· творчі групи по впровадженню інноваційних технологій;
· методичні івенти;
· психолого - педагогічні семінари;
· педагогічні виставки;
Індивідуальні форми роботи:
· методичні консультації;
· співбесіди;
· робота над методичною темою;
· атестація;
· курси підвищення кваліфікації;
· творчі звіти;
· самоосвіта вчителів;
· участь у професійних конкурсах;
· аналіз уроків.